Als ondernemer is het tegenwoordig onmisbaar om een aantal kennis van online marketing op te doen. Dit geldt zowel voor bedrijven die B2B- als B2C-producten of diensten verkopen. Tegenwoordig zijn klanten steeds meer online te vinden en verwachten ze dat bedrijven ook online aanwezig zijn. Klanten willen niet alleen online kunnen bestellen, maar ook gemakkelijk informatie over producten of diensten kunnen opzoeken. Als je je als ondernemer niet aanpast aan deze verschuivende markt, loop je het risico achter te lopen op de concurrentie. Online marketing, ook wel internetmarketing genoemd, is het gebruik van online kanalen om je product of dienst aan de man te brengen. Dit kan door middel van verschillende acties, zoals het plaatsen van advertenties, het optimaliseren van je website voor zoekmachines, of het aanbieden van een nieuwsbrief met interessante informatie over wat je aanbiedt. Steeds vaker maken bedrijven gebruik van het krachtige omnichannel customer engagement platform van Emarsys, en dat is niet zonder reden. In deze blog bespreken we waarom marketing zo belangrijk is, en waarom omnichannel customer engagement platform van Emarsys voor veel bedrijven aantrekkelijk kan zijn.
Waarom is marketing zo belangrijk?
Als je een bedrijf hebt, is het belangrijk om te weten hoe je online marketing kunt toepassen. Dit kan een geweldige manier zijn om nieuwe klanten te bereiken en je bedrijf te laten groeien. Er zijn echter een paar dingen waar je rekening mee moet houden voordat je begint. Marketing is een belangrijk onderdeel van een online bedrijf. Het is het proces van het creëren van waarde voor je bedrijf door het aantrekken en behouden van klanten. Je moet jezelf afvragen: Waarom zouden mensen kiezen voor jouw product of dienst? Wat maakt je uniek? Een goede marketingstrategie zorgt ervoor dat je potentiële klanten bereikt, dat je boodschap overkomt en dat ze actie ondernemen.
Een omnichannel customer engagement platform
Omnichannel is een strategie die marketers gebruiken om klanten op verschillende kanalen te bereiken. Het creëert een naadloze ervaring voor de klant, zowel online als offline. Steeds vaker maken bedrijven gebruik van het omnichannel customer engagement platform van Emarsys, en dat is niet zonder reden. Het helpt bedrijven haar marketingdoelstellingen te bereiken. Door de desbetreffende doelstellingen af te stemmen op bewezen omnichannelstrategieën voor customer engagement, kan Emarsys time-to-value versnelle. Bovendien zijn ze in staat om superieure één-op-één-ervaringen te leveren. Emarsys levert winstgevende resultaten die je als bedrijf graag wilt zien. Wil je graag goed presteren op het gebied van klantbehoud, klantloyaliteit en klantbetrokkenheid? Dan kan Emarsys uitkomst bieden.