Werk jij al jaren aan een (online) marketingstrategie, maar wil hij maar niet het resultaat opleveren waar je op hoopt? Doe je er alles aan als Zzp’er en/of bedrijfsleider, en weet je écht niet meer waar het nu aan ligt? Het kan goed zijn dat er iets met je marketing als concept aan de hand is, maar iets wat ook goed mogelijk is, is dat het hem zit in de technische SEO. Waar een SEO-probleem is, is echter ook een SEO bureau, dus lees gauw verder.
SEO
De onlinewereld is complex en zeker als het gaat om het gebied van marketing. Hier wordt niet altijd de “een klant moet iets drie keer zien”-regel gevolgd, want het überhaupt zien van een logo of website is al een precair iets. Je kan namelijk nog zo’n goede, gelikte en mooie marketingcampagne uitzetten; als je SEO niet klopt met wat je wil bereiken, zal dat ook niet lukken. SEO staat voor Search Engine Optimizer, en wat je hiermee eigenlijk moet doen is je Google resultaten tegen het licht houden, en kijken hoe je er voorstaat. Bij een zoekmachine als Google gaat het namelijk niet per se alleen om kwaliteit van je marketing, maar ook om kwantiteit. Des te vaker jij voorkomt in de omloop van het internet, of het nu je website link of je bedrijfsnaam is (het liefst allebei, dan worden die twee ook weer aan elkaar gelinkt), des te hoger je zult eindigen op de Google zoekresultatenlijst. Gelukkig zijn er verschillende SEO bureau’s die je hiermee willen helpen; hun prioriteit is ervoor zorgen dat jouw bedrijf zo vaak mogelijk én op zoveel mogelijk verschillende plekken gezien wordt.
Grondbeginsel
Je SEO dus grotendeels of zelfs helemaal uit handen geven is vaak, zeker als je er zelf geen verstand van hebt, een goed idee. Wat je wél zelf kan aanpakken, met je team of alleen, is je marketingstrategie. Kijk er toch nog een keer goed naar. De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen bij het naar buiten brengen van je bedrijf, is: is deze marketing en deze presentatie in lijn met mijn concept en met wat mijn bedrijf wil zijn? Klopt de marketing die ik erop nahoud wel met mijn idealen, die van mijn bedrijf? En ook, simpelweg; is het handig, wat ik doe? Zolang je vanuit je concept blijft denken, komt het goed.
Met jouw marketing in z’n algemeen overigens ook. Succes ermee!