Maak van linkbuilding een prioriteit binnen jouw marketingmix
Nog niet iedereen heeft gehoord van linkbuilding of ziet de essentie hiervan in. Zonde, want dankzij deze marketing methode kan je relatief eenvoudig een hogere positie bereiken in Google. Linkbuilding werkt door het toevoegen van links aan blogs, die vervolgens worden geplaatst op pagina’s/websites die al beschikken over een hoge ranking binnen Google. Hierdoor neemt de positie en waardering van jouw bedrijf ook snel toe en wordt ook jouw website beter vindbaar.
Je hebt zelf invloed op het budget, doordat je kunt kiezen voor betaalde en onbetaalde links. Hierdoor is het inbouwen van linkuilding binnen jouw marketing mix redelijk eenvoudig. In tegenstelling tot andere marketing uitingen zoals tv-reclame, waar een standaard en vrij hoog bedrag voor staat. Terwijl wel veel bedrijven dit soort campagnes prioriteren.
Natuurlijk linkprofiel
Het is belangrijk om een natuurlijk linkprofiel op te stellen, waardoor Google jouw website ook daadwerkelijk hoger zal gaan ranken. Hierbij moet je rekening houden met het toepassen en of weglaten van verschillende soorten links. Let erop dat je geen broken links gebruikt en daarnaast een combinatie maakt van hooggewaardeerde websites en lager gewaardeerde websites.
Waar te beginnen met linkbuilding
Er zijn veel manieren om links te bouwen. Je kunt artikelen naar directories sturen, gastblogs op andere sites plaatsen, of andere webmasters vragen een link naar uw site te plaatsen. Het belangrijkste is dat u ervoor zorgt dat de links die u verwerft van hoge kwaliteit zijn. Een netwerk van links van lage kwaliteit zal je site niet helpen hoger te scoren.
Om dit te voorkomen kan je ook het linkbuilding uitbesteden aan een partij met een breed netwerk aan relevante websites met een hoge autoriteit. Dit netwerk opbouwen kost erg veel tijd en geld, dus door gebruik te maken van een bestaand netwerk, zoals dat van bijvoorbeeld Traffic Today, bereik je sneller het gewenste resultaat. Linkbuilding uitbesteden bespaard dus veel tijd en vergoot de kansen op succes. Tegelijkertijd verklein je het risico dat je tijd en geld investeert in de verkeerde websites, door gebruik aan relevante kennis en ervaring.